Det är inte lätt alla gånger...

Att svika en kompis är nog de värsta som finns. Det som gör det ännu värre är när man ber om ursäkt och personen inte tar emot det. I dessa lägen vet man inte va man ska göra. Man vill inte vara för på och be om ursäkt varje dag för då lär personen i fråga sluta tro på orden, men ber man inte om ursäkt verje dag lär personen tro att man inte är ledsen. Livet är långt ifrån okomplicerat, jag menar varför göra de lätt för varandra när man kan göra de jobbigt och svåt?! (ironi gott folk)

Jag är ruggit trött på alla "regler" vi lever efter:
-Killen ska alltid hra av sig först annars är han inget att ha
-Har man blivit sviken så ska personen som svek lida (trots att han/hon bett om ursäkt och menat de)
Ni vet vilka jag menar. Dessa regler är bull shit, dessa regler gäller lika mycke killar som de gör tjejer och jag tycker dom är töntiga. Men de är självklart att man följer dom iaf, eftersom att man är "uppvuxen" med dom och vännerna har ALLTID dessa teorier när man pratar. Dags att ändra på detta kanske?



//Mikkan♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0